Latinščina

Scientia - potentia.

Predmet latinščina se na naši šoli izvaja kot dvoletni izbirni predmet in zajema eno uro tedensko. Pod tem imenom se skriva veliko več kot zgolj poznavanje jezika. Ta star, a še danes prisoten jezik v korenih številnih evropskih besed, je namreč za vsakega Evropejca zibelka naše kulture, zato je pouk tesno prepleten s spoznavanjem kulturno-civilizacijskih tem. Kogar veselijo jeziki, književnost, zgodovina, mitologija, umetnost, arheologija, teologija, filozofija, glasba, pravo, ta ne bo mogel brez znanja latinščine. Na njenih osnovah se z lahkoto gradi tudi znanje romanskih jezikov - italijanščine, francoščine, španščine, portugalščine, morda romunščine... Kogar zanima študij medicine in farmacije, ta mora znati latinsko. Z učenjem latinščine postanejo tujke domače in razumljive, privzgaja se doslednost in natančnost. Hkrati je učenje latinščine idealna šola logičnega mišljenja, saj terja razumevanje na osnovi abstraktnega mišljenja in urejanja znanja v hierarhične sisteme. Prav tako je izvrstna vaja za urjenje spomina.

Da pa ne ostanemo pri zgolj teoriji, se latinisti odpravimo tudi na razne ekskurzije po bližnjih krajih, kjer in situ spoznavamo ostanke bogastva antičnega sveta.

Martina Ješovnik, prof.

 

DSC09456  DSC09338

Študij okolja

V obdobju odraščanja, ko oblikujemo svojo osebnost, oblikujemo tudi odnos do okolja, v katerem živimo, in narave, katere del smo. Izbira predmeta ŠTUDIJ OKOLJA je pomembna odločitev devetošolca za sedanjost in prihodnost, ker vključuje lokalno ter globalno prepoznavanje, razumevanje in reševanje problemov ter konfliktov sodobnega življenjskega sloga digitalne družbe.

Vizija predmeta

Naši dijaki so vedno na prvem mestu, zato želimo postati najboljši v prenašanju temeljnih vrednot EU s poudarkom na obzirnosti, zmernosti, varčevanju, spoštovanju, empatičnosti, solidarnosti do soljudi, sebe, narave, biotske in kulturne raznolikosti, okolja ter virov in prihodnjih generacij.

Pogled v preteklost

Na šoli ŠTUDIJ OKOLJA izvajamo že od leta 2009. Na začetku se je izbirni predmet imenoval ekologija, od šolskega leta 2018/19 pa se imenuje ŠTUDIJ OKOLJA. Vsako leto si ta predmet izbere približno 20 % vpisanih dijakov in želimo si, da bi jih bilo še več. Vključno s tem šolskim letom je izbirni predmet obiskovalo 261 dijakov. Izvedli smo več kot 1750 ur pouka, od tega smo bili na najmanj 25 strokovnih ekskurzijah po Sloveniji in v tujini. V tem šolskem letu predmet izvajamo v 1. in 2. letniku v obliki pouka na terenu, projektnega dela in pouka v učilnici.

Poslanstvo predmeta

Poslanstvo izbirnega predmeta študij okolja je dijakom omogočiti razvoj spoštljivega odnosa do narave in okolja, razvoj inovativnih projektnih pristopov pri reševanju okolijskih in naravovarstvenih problemov, pri čemer se osredotočamo na razvoj dijakove samoiniciativnosti in samostojnosti.

Zakaj izbrati študij okolja?

Projektno sodelujemo z ekologi in naravovarstveniki v Krajinskem parku Goričko, Krajinskem parku Strunjan, Naravnem rezervatu Škocjanski zatok, Kozjanskem regijskem parku in na Morski biološki postaji ter organiziramo pouk na terenu.

Vključujemo vse dijake.

Dijaki lahko pridobljena znanja uporabijo pri maturitetnem predmetu biologija.

Sodelujemo v Projektu Inovativna pedagogika 5.0.

Sodelujemo z Nadškofijsko Karitas, DOPPS, s Kmetijskim inštitutom, z NIJZ, s Snago Maribor in z drugimi.

Organiziramo foto-natečaj na temo vodna okolja in obeležujemo svetovne dneve, ki so povezani z naravo in okoljem.

Udeležujemo se evropskega tedna mobilnosti.

Dijake vključujemo v Erasmus + projekte in izmenjave ter medpredmetne povezave.

Dijaki bodočim dijakom

Zanimive ekskurzije, predvsem tista na Primorsko, ko smo obiskali soline in Luko Koper. Ines

Zanimivi so bili filmi in pogovori o odpadkih, zavrženi hrani. Ana

Zanimiv je bil skupen zajtrk lokalnih dobrot. Sara

Nepozaben je bil pohod na Kalvarijo in kačofon. Katja

Želim si še več ekskurzij in filmov o živalih. Živa

Podsreda je bila zanimiva, sproščena umirjena. Aljaž

Morska biološka postaja je zakon. Zala

Super, ker je z nami tudi vedno nasmejana Brigita.

Zanimive so predstavitve projektnega dela dijakov. Tilen

 

 

mag. Jožica Brecl, prof.

 

Š okolja 1     Š Okolja 4

 

Š Okolja 2   Š Okolja 3

Šport

Razvoj vrhunskega in rekreativnega športa v šoli zahteva iskanje novih možnosti pri izboru nadarjenih, skrb za njihov razvoj in snovanje takšnih oblik dela, ki celovito zajemajo vsa bistvena področja zorenja mladega človeka. Na naši gimnaziji je to urejeno s statusom športnika A in B ter z izbirnim predmetom šport.

V katerem letniku? - v 1. in 2. letniku.

Koliko ur?  - 35 ur v 1. in 35 ur v 2. letniku. Dijak prosto izbere med številnimi dejavnostmi, ponujenimi skozi celotno šolsko leto.

Kaj ponujamo?

Oktober - jesenski športni tabor na Rogli (3 dni, 18 ur).
December - decembrski športni dnevi; šolske športne igre, razredni nogomet turnir za fante in odbojkarski za punce, obisk Woop parka (trampolin in karting) ali podobno.
Januar - zimski športni tabor na Rogli (4 dni smučanja, 24 ur).
Februar - obisk vrhunskega športnega dogodka (Zlata lisica, Planica, Pokljuka, Kranjska Gora,...), nočna smuka na Pohorju ob četrtkih.
Marec - športne igre katoliških gimnazij (gostitelji se izmenjujemo).
Junij - junijski športni dnevi; izlet v Istralandijo/rafting, šolski turnir v odbojki na mivki 3:3 na Fontani, šolski nogometni turnir in ostale aktivnosti.
Avgust - poletni športni tabor v Baški na otoku Krku (5 dni, 30 ur).

Vse leto - sodelovanje v šolskih športnih ekipah in pri ostalih športnih dogodkih.

Izbirni predmet šport se izvaja v 1. in 2. letniku ter je namenjen vsem dijakom in dijakinjam, ki so športno aktivni. Tistim, ki so v rednem trenažnem procesu in tudi vsem, ki se s športom ukvarjajo ljubiteljsko. Program predmeta izbirni šport je sestavljen iz različnih vsebin, ki športnikom nudijo širino športnega znanja in s tem pozitivno vplivajo na njihove uspehe in osebnostno rast.

Nikola Bistrović, prof.

 

sport5  sport2

3  4

1  6

7  5  8