I. PREAMBULA

Vzgojno-izobraževalno delo na Škofijski gimnaziji A. M. Slomška  v Mariboru temelji na klasični judovsko-krščanski in grško-rimski kulturi ter na njih gradi sodobne dosežke evropske civilizacije. Pri tem upošteva duhovni in tehnološki razvoj novega veka in ga umešča v celotno humanistično tradicijo človeške zgodovine. Spoznavanje tujih kultur in civilizacij prispeva k medsebojnemu dialogu in spoštovanju drugačnosti. S spoznavanjem kulturne dediščine slovenskega naroda in vloge krščanstva pri tem, ter naravnih danosti domačega okolja, krepi narodno identiteto kot  pogoj za samozavesten vstop v evropske in svetovne integracije.

Odgovoren odnos do življenja in vseh živih stvari v dijakih/njah vzpodbuja varovanje narave in soustvarjanje takšnega življenjskega okolja, v katerem se bodo sami in drugi ljudje z njimi dobro počutili. Vzgojni cilji izhajajo iz celostnega pristopa k razvoju mladega človeka, ki mu je potrebno pomagati pri oblikovanju svobodne, samostojne in odgovorne osebnosti, da bo lahko kot ustvarjalna osebnost sooblikoval družbo in svet. Verska razsežnost človeka je pri tem nepogrešljiva, vendar vzgojni pristop spoštuje svobodno odločitev na tem področju.

Izobraževalno delo je na ustanovi pomemben del delovanja v smislu pospeševanja lastnih ustvarjalnih pobud, prepletenosti vseh področij različnih ved in pridobitve  pristojnosti, na podlagi katerih bo odločitev za nadaljnje izobraževanje lažja in ustrezna sposobnostim posameznika. K vsemu temu naj bi pripomogel hišni red, ki zavezuje vse: profesorje/ice, dijake/inje in starše.

1 SgAMS zunanjost

II. VIZIJA

  1. Smo inovativna šola, ki spodbuja močna področja in ustvarjalnost dijakov in učiteljev, in s tem skrbi za celovito osebnostno rast.
  2. Dajemo znanje, ki omogoča suveren zaključek šolanja, izbiro želenega študija in željo po vseživljenjskem učenju.
  3. Vsi smo učenci: znanje za življenje in uspeh se razvijajo z osebnim angažiranjem, naporom in ob podpori bližnjih, kar prinaša trajno zadovoljstvo s samim seboj. Brez napak in neuspeha ni osebnostne rasti.
  4. Razvijamo pripadnost gimnaziji in zavodu s strani zaposlenih, mladih in njihovih družin v duhu medgeneracijskega sodelovanja.
  5. Krščanske vrednote so temelj našega dela: pomagajo nam bolj polno in veselo živeti, graditi mostove in ohranjati svojo identiteto.

2 Dijaki pred šolo

III. POSLANSTVO

  1. Vsak človek je odsev Božje podobe, zato je enkraten in vreden vsega dostojanstva.
  2. Vzgajamo in kakovostno izobražujemo mlade, da bodo samozavestni, vizionarski, spoštljivi, empatični in odgovorni.
  3. Oblikujemo varno in spodbudno šolsko okolje.
  4. Spodbujamo zavest o treh vseživljenjskih vrednotah: znanje (poklicanost k spoznavanju in razumevanju sveta), osebnostni razvoj (iskanje osebnega smisla) in odnosi (do ljudi, stvarstva in Boga).

Našo vizijo in poslanstvo lahko skrčimo v stavek: »Biti več – zase in za druge

3 Razredna zaveza