DSC 2213Maskota 1. a: zmaj

Maskota, ki sem jo izbral, je lik iz animiranega filma »Kako izuriti svojega zmaja«. Imenuje se Brezzobi in je iz vrste Črni bes. Je prav poseben zmaj, ki vzbuja spoštovanje tako med zmaji kot med ljudmi. Čeprav velja za najstrašnejšega in neukrotljivega, se kasneje izkaže za igrivega, radovednega in inteligentnega. Fantu, ki mu ga uspe ukrotiti, je ime Hiccup. Ni ravno tipičen viking. A uspe mu nemogoče: Ukroti črnega zmaja ter vzpostaviti sožitje med vikingi in zmaji.

Torej, če Črni bes ali Brezzobi, predstavlja dijake 1. a razreda, potem Hiccup predstavlja razrednika. Učitelji pa smo itak vikingi.

Ostaja samo še vprašanje: Ali bo tudi meni uspelo izuriti mojega zmaja?

razrednik Marko Grobler, prof.

 

DSC 2210Maskota 1. b: lama

Dragi 1. b, najprej dobite nekaj namigov, ki opisujejo vašo maskoto. Vsi, razen zadnjega, lahko veljajo tudi za vaš razred.

- So udomačene živali in rade zaupajo človeku.
- So zelo družabna bitja. So nežne, mirne in skromne živali.
- Izražajo prijaznost in oddajajo prijetno energijo.
- Lahko se naučijo kakšnih trikov. Zanimivo jih je opazovati pri igri.
- Najdemo jih lahko kar v 22-ih odtenkih (od bele, bež, rjave, sive, črne).
- Pri Inkih je zaščitnik živali imel podobo vaše maskote.
- Imajo zelo kakovostne kožuhe – volno.
In še zadnji namig: če to žival dražimo ali ji nagajamo, nas lahko pljune.

Vaša maskota je lama.
Kot lamo greje njena volna, želim, da bi vas greli topli medsebojni odnosi; da bi kot lame izžarevali prijaznost in mirno reševali težave. Upam, da ne boste pozabili na igrivost in se boste radi družili med seboj. Lame imajo zelo kakovostno volno, vi pa poiščite in razvijte svoje najbolj kakovostne lastnosti in talente.

razredničarka Urška Koren, prof.

 

DSC 2202
Maskota 1. c: tiger
Ste izjemno privlačni in karizmatični. Težko se vam je upreti. Zdi se, kot bi imeli v sebi magnete. Ste tudi lepo raščeni dobrodušneži, ki so na prvi vtis miroljubni kot kakšni mucki, vendar pa se za priljudno zunanjostjo skriva odločen karakter. Po naravi živahni, celo malo mistični, po azijskem videnju združujete yin in yang princip na progastem kožuhu. Ste hitro prilagodljivi, na različna okolja se privadite v zgolj nekaj dneh. Znate tudi po mačje spletkariti, zanemariti red in disciplino. Ste impulzivni in vihravi, zato se vam rado zgodi, da nepremišljeno zdrvite naravnost v težave. Enostavno se ne morete upreti tveganju, saj je ta vtkana v vašo naravo.
Tigri, ki znajo premisliti, preden ukrepajo, ki znajo prisluhniti modrim, zadržanim nasvetom profesorjev, lahko dosežejo v življenju odličen uspeh, mesto, kjer se jim odprejo vsa vrata. Prepričan sem, da vas bo večina ubrala slednjo pot. 

razrednik Nikola Bistrović, prof.

 

kengoru2Maskota 1. a:  kenguru

Dijakinje in dijaki 1. a, vaša maskota je v naravi visoka, hitra in težka žival. Prehranjuje se od zore do mraka, torej je lačna podobno kot vi. Le da ne išče keksov in čokolade, temveč smuka liste in se zadovolji z različnimi vrstami trave in vejicami grmovja. Je odličen skakalec, čeprav vi na srečo skačete bolj po šolskih hodnikih in ne 10 metrov v daljino ter 3 metre v višino kot vaša maskota, ki pri teh podvigih kot krmilo in sredstvo za ravnotežje uporablja svoj mišičasti rep. Skače samo po dveh nogah in se vedno lahko premika le naprej, nikoli nazaj. Je tako cenjena žival, da je v eni od svetovnih držav upodobljena v grbu in na kovancih.

Spada med posebno vrsto sesalcev, pri katerih se zarodek ne razvija in hrani v materinem telesu, temveč se mladič skoti že zelo zgodaj, ko je velik le 3 cm in tehta le 1 g. Nato najde mehko zavetje v materini kožni vreči na spodnjem delu trebuha, kjer preživi vsaj še 8 mesecev. Tam je na varnem, kot se vi počutite varni v 1. a razredu in pri razrednih urah, kje drugje pa nekateri občasno še nekoliko plašno kukate naokoli. Nič hudega, saj še niste dolgo na gimnaziji.

Zdaj ste že ugotovili, da boste odslej kengurujke in kenguruji. Dokazali ste, da znate poskrbeti drug za drugega, da si radi pomagate ter potrpežljivo počakate na šibkejše in počasnejše, tudi če je to na račun vašega prostega časa. Vesela sem, ker gledate naprej, tako kot kenguru, od katerega se lahko še česa naučite. Če vam kar koli preprečuje, da bi uresničili svoje želje in cilje, opazujte kenguruja in kakor on, lahko ovire včasih preprosto preskočite.

Danes so kenguruji zaščiteni kot ogrožena vrsta, saj v naravnem okolju živijo le 4-8 let. Želim vam, da bi se na naši gimnaziji počutili tako naravno in bi v štirih letih toliko odrasli, da bi po izteku tega časa lahko zadovoljno in samozavestno odskakljali v svet.

razredničarka mag. Milanka Sobočan, prof.

 

piki jakob1Maskota 1. b:  medvedek Piki Jakob

Ko ste v mesecu septembru prestopili šolski prag, ste bili videti plašni, kot je plašna vaša maskota. Potem ste previdno spoznavali novo okolje in previdnost odlikuje tudi izbrano maskoto. Počasi ste postali strpni do novih sošolcev. In tudi maskota, če je sita, je strpna do tekmecev. Kot vi ne mara presenečenj, je pa morda bolj radovedna kakor ste vi. Tudi ne vem, ali ste vi tako vsejedi, kot je ona. Vsekakor je aktivna podnevi in ponoči – ste ji kaj podobni? Odlično pleza, plava in teče tudi do 50 km/h. Jo dosegate ali celo presegate? Ima majhne oči in okrogle kosmate uhlje. In čeprav ji strokovnjaki pravijo Ursus arctos, vaša maskota ne živi v gozdu ali živalskem vrtu, temveč na polici za igrače. Ima svoje ime in priimek, njen učitelj pa je fantek.

Kaj je torej vaša razredna maskota?

Nihče drug kot Piki Jakob, znameniti plišasti medvedek, o katerem nam je celo vrsto zgodb napisal Kajetan Kovič v knjigi Moj prijatelj Piki Jakob. Naj bo tudi vaš prijatelj vsa leta na gimnaziji.

razredničarka Vlasta Praprotnik, prof.

 

muca1Maskota 1. c: Muca Copatarica

Prva lastnost, ki odlikuje živalco, od danes sopotnico in zaščitnico 1. c, je odločnost na vseh področjih. Nedvoumno jo pokaže, ko hoče v življenju kaj doseči ali pa ko zakuha težave. Toda prav z odločnostjo zna po vragolijah z dodano milino v človeku vzbuditi tudi sočutje in empatijo.

Odločno se zoperstavi ukazom, z dobrim pristopom pa pri njej dosežemo prijaznost, toplino ter najdemo tolažbo. Je modra in prekanjena, včasih zavzame celo vlogo negativca .... Tudi prav - to sodi k strategijam, kako premagati težave in ugnati nasprotnika. Samosvoja je in trmasta. Kar precej počivajo te živali in so znane po nihanju v razpoloženju....zdaj sladko spijo, čez minuto se v igrivosti ali zares spremenijo v grizeče in praskajoče se zverinice, ki se lotijo zvezkov, oblačil, kavčev ali celo nas. To so MAČKE in MAČKONI.

Sopotnica 1. c pa je prav posebna, znana samo na slovenskem in ima še dve kvaliteti. Deluje vzgojno, a je hkrati izrazito pozitiven materinski lik, saj jo skrbi za otroke. Ne le, da ne bi ostali bosi, ampak tudi, da bodo ‘dobro obuti vse življenje’.

Zato vam dijaki in dijakinje 1. c, ki se odpravljate na pot iskat domovanje Muce Copatarice, skozi to simbolno potovanje odraščanja razrednika želiva, da ostanete to, kar ste. Bodite iskreni do sebe in drugih. In naj vam naša priljubljena slovenska pravljična junakinja pomaga, da se boste odločno pripravili na prihodnost … kot odgovorne mačke in mačkoni.

razrednika Andreja Vidmar, prof. in dr. Mihael Gojkošek, prof.

 

riba

Maskota 1. a (dec. 2016): ribica

V akvariju 1. a plavajo zelo raznolike, pisane, razigrane, živahne, umirjene.... ribice.

Včasih so zelo tihe (bližina table ni ravno njihovo okolje, kjer bi se najbolje počutile, in tam se včasih pokaže, kako dihajo na škrge), spet drugič zelo zgovorne (v okolju drugih ribic, kadar ne čutijo nevarnosti »morskega psa«).

Kadar jim ni kaj po volji, postanejo tudi zlate ribice in izgubijo spomin, ampak kaj kmalu spet obudijo spomin in najdejo koordinate ter spet zaplavajo. Nenazadnje je voda njihovo okolje, kjer se znajdejo. Tudi zato jih mora razredničarka večkrat vreči v vodo.

Kakorkoli že, želim jim, da bodo zdravi kot ribe, »modri« kot tale ribon, ki sem jim ga izbrala za njihovo maskoto, da se bodo znali prepustiti pozitivnim tokovom življenja in bodo znali presoditi, kdaj je potrebno spremeniti smer in zaplavati v druge, bolj čiste vode.

razredničarka Mojca Tomšič, prof.

 

metuljMaskota 1. b (dec. 2016): metulj

Nagajivi, simpatični, pisani. So dnevna vrsta in zelo prijazni. Ko zaprejo krila, je njihova oblika podobna črki B.

razredničarka Mojca Kelbič Đajić, prof.

 

 

 

 

 

 

 

povodni konjMaskota 1. c (dec. 2016): povodni konj

Povodni konj je res nenavadna žival, zlasti ko se giblje na kopnem in se zdi, da njegove kratke in šibke noge le po čudežu prenašajo težo izjemno zajetnega valjastega telesa. Čeprav ni dober plavalec, večino časa delno preživi v vodi, kjer se odlično počuti. Tudi letošnji 1. c je zelo nenavaden razred. V učilnici, kjer preživijo večino časa, se odlično počutijo, kljub temu da v učenju včasih malo popustijo.

Povodni konj je zelo pomemben za rečni ekosistem, kajti ko hodi po dnu, »orje« blato in mulj ter tako pospešuje obnavljanje rečnega dna. Tudi 1. c je zelo pomemben del šolskega ekosistema. Brez njihovega doprinosa bi bili odmori v 2. nadstropju sila dolgočasni.

Povodni konji so pogumni in pazljivi. 1. c pogumno klepeta in pazljivo prepisuje domače naloge.

V hladnih večernih in nočnih urah se povodni konji po ustaljenih in dobro videnih poteh odpravijo prehranjevat. Tudi 1. c zaživi šele v večernih urah, vendar se nezdravo prehranjuje kar v svojih sobah.

razredničarka Monika Walter, prof.

 

surikateMaskota 1. d (dec. 2016): surikata 

Zakaj sem vam izbrala za maskoto surikate?

* Surikate v naravi živijo v krdelu, ki obsega okoli 30 živali. Tam se počutijo dobro in varno, saj pazijo ena na drugo in se opozarjajo na nevarnosti. No, skoraj tako kot vi v razredu! Ne vem, če učitelji predstavljamo nevarnost za vas, a vsekakor se znate opozarjati – in pri tem ubirate (na srečo) še veliko modernejše poti kot surikate. One namreč uporabljajo celo vrsto ščebetanja, cviljenja in renčanja, vsak glas pa pomeni nekaj drugega.

* Surikate vse po vrsti z gorečim kopanjem dajejo vtis, da v Kalahariju iščejo skriti zaklad, vsake toliko pa se postavijo v svoj znameniti položaj z dvignjenimi sprednjimi tačkami. Tudi vi se znate včasih potuhniti v kak rov, a na srečo vas še pogosteje vidim »z dvignjenimi tačkami«. Izvrstno kopanje rovov pa naj raje postane metafora za vaše osvajanje znanja.

* Odporne so na nekatere strupe, saj lahko napadajo celo škorpijone in strupene kače. Upam, da boste tudi vi tako trmasto in uspešno premagovali neprijetne izzive.

* Inovativci ste in tudi v šoli boste komunicirali preko več kanalov. Tudi zato sem vam za maskoto izbrala surikate, saj tako spretno sporazumevanje obvlada samo še nekaj živali, kot so ptice, delfini, šimpanzi in ne nazadnje ljudje.

* Verjetno najslavnejši predstavnik njihove vrste je Timon, lik iz filma Levji kralj. No, Timona pa že tako imamo.

* Krdelo surikat preživi samo, če drži skupaj. Ne pozabite tega!

razredničarka Alenka Bratuša, prof.

lisicaMaskota 1. a (dec. 2017): lisica

Dobro se prilagodi na zelo različne življenjske pogoje in je najbolj razširjena žival. Naseljuje predele Evrope, Severne Amerike, Severne Afrike in večjega dela Azije. 1890 so jo naselili tudi v Avstralijo. V Sloveniji jo najdemo od morske obale pa do Prekmurja. V gorah živi do gozdne meje ali celo do 2500m. Naseljuje številna različna življenjska okolja: gozdove, parke, grmovja…

Zelo pogosto se zadržuje v bližini človeških naselij, tudi ob velikih mestih. Je zelo spretna in hitra žival. Čeprav je na nizkih nogah, urno teče in dela 3-4 metre dolge skoke, skoči pa do dva metra visoko. Je tudi dokaj dobra plavalka, po položnejših deblih lahko tudi pleza. Poleg voha ima izvrsten sluh in lahko sliši cviljenje miši na razdalji 100 metrov. Okrog hodi v glavnem ponoči. Ima zelo raznolike prehranske navade in poje praktično vse, kar ima na razpolago: ode majhnih sesalcev, žuželk, plazilcev, ptic, ličink majskih hroščev do mrhovine, jagod,... Živi posamezno, redkeje v manjši skupini, in sicer v tleh. Do svojega bivališča si izkoplje več izhodov. Njeni naravni sovražniki so volk, ris in orel. Sicer pa je to zelo teritorialna žival. Pot te pametne živali je vedno cik-cakasta, smer pa vsako noč drugačna.

Je pogosta žival v basnih in pripovedkah številnih ljudstev. V njih nastopa kot zvita žival in je poimenovana kot zvitorepka.

razredničarka: Manica Medved, prof.

 

vevericaMaskota 1. b (dec. 2017): veverica

Veverice smo včasih občudovali le v naravi ali v parkih, sedaj jih lahko občudujemo tudi v 1. b.

Gre za izjemno lepe in košate glodavce, ki veljajo za prijazna, zaupljiva in družabna bitja. Obstaja več vrst in tudi več barv veveric. Njen zimski kožuh je debelejši, temnejši in bolj siv. Je izredno živahna, spretna in iznajdljiva. Tako ji rep pri plezanju in skakanju pomaga pri ravnotežju, ponoči pa se z njim pokrije in ohranja toploto telesa. Ob pogledu nanje se morda zdi, da brezglavo tekajo sem ter tja, vendar so pridne, saj skrbijo za svoj dom ali pa iščejo hrano. Hrano, ki je ne morejo pojesti, zakopljejo ali skrijejo kam na varno. Je pa res, da včasih zaradi svoje pozabljivosti hrane ne najdejo več…

Veverica je tudi priljubljen hišni ljubljenček (kanadske veverice (chipmunk) in veverica mošnjičarka). Le-te se včasih vedejo podobno hišnim mačkam in delajo to, kar se jim zahoče. Potrebujejo pa kvalitetno hrano, veliko vode in dovolj prostorno kletko, po kateri se lahko gibajo. V kletki mora biti tudi zavetišče, kamor se lahko zatečejo in je zgolj njihovo ozemlje. Veverice, zlasti kanadske veverice, so zelo rade v središču pozornosti, zato od svojih lastnikov zahtevajo veliko ukvarjanja in interakcije.

Drage veveričke, verjetno ste se prepoznale v teh opisih. Želim vam, da bi v gimnazijskih letih ohranile svojo živahnost in radovednost, svojo energijo pa znale pametno razporediti. Na koncu pa pomislite na veverico iz znanega filma Ledena doba. Res se smejimo njenim norčijam, vendar s svojim vztrajnim iskanjem želoda premika celo celine.

razredničarka: Bojana Panevski, prof.

 

pajekMaskota 1. c (dec. 2017): pajek

Ta žival res ni najbolj priljubljen hišni ljubljenček, je pa ena od najbolj pogostih v naših domovih. Obstaja veliko različnih vrst pajkov in tako je tudi v 1. c – so številčni in raznovrstni.

V ljudski razlagi je pajek poziv k marljivosti in prinaša srečo v hišo ter posel.

Razredničarki sva izbrali pajka, da bi dijake opominjal, kako lahko s pridnostjo veliko dosežejo. V razredu so že spletli mrežo medsebojnih odnosov in želiva, da se ne bi pretrgala.

Z mrežo, ki jo plete pajek, lahko najdemo povezavo tudi s kreativnostjo, ki je v tem razredu zagotovo ne manjka. V dijakih naj zmeraj prebuja ustvarjalnost in vztrajnost, da bodo sledili svojim idejam.

Kot pajki mrežo naj »cejeki« spretno tkejo svojo usodo in se učijo od njih, kako v mrežo ujeti to, kar tisti hip najbolj potrebujejo.

razredničarki: Urška Koren, prof. in Bernardka Radej, prof.

yirafaMaskota 1. a (dec. 2015): žirafa

Z današnjim dnem postajajo dijaki 1. a največje oz. najvišje »živali« na šoli. Z višino med 4 in 5 metri, izostrenim vidom in s hitrostjo 60 km/h imajo pregled nad življenjem ne samo v svojem razredu, ampak tudi nad celotnim Zavodom AMS. Zaradi črednega nagona se po hodnikih združujejo v nestalne skupine, toda vsi vendarle ostajajo najbolj zvesti svoji čredi 1. a. Kdor je v njihovi bližini, je obvarovan pred spalno boleznijo, saj s svojim metrskim repom odganjajo muhe ce-ce.

Materi za mladiče lepo skrbita. Radi jih imata na kupu, vseh 29 v skupini, da so kot v vrtcu. Ena jih pazi in skrbi zanje, druga pa opravlja ostale obveznosti. Vsak primerek te vrste ima na koži svoj stalni vzorec, po katerem se loči od ostalih. Že ob rojstvu pa so obdarjeni z rogovi. Blaženi Slomšek, pomagaj razredničarkama in ostalim profesorjem pri njihovi vzgoji!

Svojo Afriko so uspešno nadomestili s svetlimi savanami škofijske gimnazije in dijaškega doma. Ker se znajo prilagoditi, ker veliko delajo, saj spijo le 2-4 ure na dan, jih prav gotovo čaka lepa prihodnost. Odlikuje jih posebna lastnost, to je infrasonična komunikacija. Njihovi zvoki sporazumevanja so izredno nizkih frekvenc, potujejo pa zelo daleč. Z njimi se opozarjajo na nevarnosti. Teh frekvenc človeško uho ne zazna. Toda profesorji, ne bodite v skrbeh. Morala jim ne dopušča, da bi to sposobnost uporabljali pri testih in spraševanju. Glede na te njihove sposobnosti jim tudi fejsbuka ni treba uporabljati. Zanimivo pa je, da jih kar nekaj izmed njih z veseljem uporablja glasilke pri šolskem pevskem zboru in njihov žametni glas se sliši po vsej šoli. Zaradi izredne višine naj se jim pri delu nikar ne zvrti, saj si razredničarki želita, da se kot posebej zaščitena vrsta ohranijo v celoti.

razredničarki Marija Repina, prof. in Vida Ifko, prof.
 

medvedMaskota 1. b (dec. 2015): medved

Jaz, vaša maskota, sem precej velika zver-inica. Sodim med ogrožene živalske vrste, ampak vam se nikakor ni treba počutiti tako – skupaj prebrodili bomo ovire, četudi ne bo vedno lahkó.

Ponoči običajno bedim in hrano ''lovim," vendar sem praviloma v najboljši formi zjutraj in zvečer, čez dan pa veliko počivam. Veljam za zimskega zaspanca, a to ni pravo zimsko spanje, je rahlo in posledično se tudi v tem letnem času pogosto odpravim naokrog. Mraz mi ne pride do živega, se mi pa pozimi zmanjša srčni utrip, saj vklopim ''varčevalni'' (''špar'') program.

Ali se tudi vam dogaja, da si želite rahle hibernacije in veliko dnevnega počitka ter manjše porabe energije (beri : šolskih naporov)? Včasih že, kajne?

Rade volje pa priznam, da na poležavanje kar pozabim, če je v bližini dobra hrana in vem, da tudi vi oživite in se zagnano učite, ko bližajo se testi in znanja meritve. Torej, dragi moji, nikar pozimi, pa tudi drugače v življenju, preveč ne zaspite. In tudi mraza, slišim, se ne bojite, saj dokaj redno za svež zrak – četudi hladen – poskrbite. Le tako naprej, dobremu zdravju še na druge načine pot sprostite.

Izbirčnosti pri meni ni, sem pravi vsejed, tudi sladkosned. Moj nasvet: naj odprtost do raznolikih ved, do novih spoznanj in veščin bo ena izmed vaših ta-slajših vrlin.

Poznavalci moje vrste lahko potrdijo, da odlikuje me zajeten kup lastnosti: vztrajen, radoveden, iznajdljiv, trmast, plašen, prostodušen in igriv – preplet vrlin, ki tudi za vas si jih želim.

Pa srečno na gimnazijski poti, ki nepozabna je, če popotnik prav se je loti!

razredničarka Danijela Žegarac, prof.

 

volkMaskota 1. c (dec. 2015): volk

Si predstavljate, 1. c, kako bi reagiral profesor, ko bi mu iz postelje poskušali razložiti razlog za vašo lakoto: »Veste, lačen sem, ker drugače ne morem. To imam namreč zapisano v genih!« Profesorjevo reakcijo si lahko brez težav predstavljate. Ampak, kaj pa, če je to vse res?
Naj pojasnim. V vašem genskem skladu prevladujejo dominantne lastnosti za: učenje, razigranost, radovednost, tekmovalnost, lakoto, animatorstvo, skavte, nesebično pomoč sošolcem, odločnost, igro (nogomet, ples, petje, igranje inštrumenta), druženje s sovrstniki, prostovoljstvo, sodelovanje, sladkosnednost in dobro hrano. Med prikritimi geni maskote pa so pri nekaterih dijakih pogosto izražene lastnosti za: izostajanje od pouka, slabosti in klepetavost. Te se izrazijo tudi pri vaši maskoti, kadar ima okvarjen imunski sistem in se bori proti virusu ali bakteriji ali živi kot samotar.
Po kotitvi v brlogu ste se iz umirjenih in nebogljenih mladičkov spremenili v prave nadobudne gimnazijce. Vaše bivališče so poleg matične učilnice postali tudi drugi prostori na šoli, kjer ste iskali svoj plen, vendar ste se vedno z veseljem vračali v svoj brlog. Mladički ste rastli, se razvijali in krepili. Na vaše fenotipske značilnosti so vedno bolj vplivali neživi IKT, kemijski prehranjevalni in še posebej profesorji. Po dobrih 3 in pol mesecih ste se delno prilagodili. Povečali so strpnost do dejavnikov šole (pouk in izven šolske dejavnosti), izboljšali izrabo virov (znanja in izkušnje profesorjev) in odnos do dijakov ostalih letnikov. Vaša prilagojenost se odraža tudi v povprečnih ocenah. Za vaše preživetje skrbita »mama«, ki vas pridno hrani in »oče«, po katerem večkrat povprašate.
Želim vam, da razbijete predsodke in stereotipe o vaši maskoti in odkrijete bogastvo dobrih lastnosti: moč sodelovanja, ki temelji na dobri komunikaciji in omogoča preživetje temeljne skupnosti – družine. Občutek lakote, dragi 1. c, pa je res posledica izražanja različnih genov.

razredničarka mag. Jožica Brecl, prof.