Dediščina …

Kdorkoli je v zadnjih štiridesetih letih obiskoval vrtec ali šolo, se ga je v nekem trenutku dotaknilo Mariino raziskovanje, odkritje, delo. Zapustila nam je v prvi vrsti nove poglede in razumevanje otroštva. Vzgojne igrice, pohištvo po meri otrok, učenje z raziskovanjem in odkrivanjem, svetle učilnice, učitelji, ki imajo čas poslušati, vse to nam je danes domače, vendar to dolgujemo njej.
Nastanek nove pedagogike…
Maria Montessori je razvijala svoje delo iz opazovanj otrok. Bila je prepričana, da otroci sami vedo, kako naj se učijo. Proces učenja se začne pri otroku in ne učitelju.
Osnova …
Otroci bodo delali in si želijo delati, še jim omogošimo delo primerno njihovi starosti in stopnji razvoja in na način, kot ga izberejo sami. Ugotovila je, da otroci raje delajo, kot se igrajo.

"Odrasel in otrok se morata združiti;njeno delo 1
odrasel mora postati ponižen in
se od otroka učiti, kako postati velik."

Vključimo še pripomočke...
Pripomočki, ki jih je razvila in okolje, ki ga je ustvarila, otrokom omogošajo postati neodvisni in razmišljajoči še v rosnih letih. Sledijo izkušnjam vseh čutov in celostnemu razvoju.


Pa poglejmo še naokoli...
Hiša otrok ima vrt za dejavnosti v naravi in sobo, gospodarji pa so otroci. Idealno je še pokrit atrij, da so lahko otroci vešino časa zunaj. Pohištvo je svetlo, nizko in lahko, da ga morejo otroci premikati. še prijaznejši prostor pa n aredijo sobne rastline ter slike. Na stenah so table dovolj nizko, da jih uporabljajo otroci sami. Oprema učilnice je po meri otrok.


Nekaj pomembnih dobtrinic...
Igra tišine - Otroci imajo radi tišino, ki zanje postane igra. Tišina spodbuja k poslušanju notranjega življenja, pomaga h koncentraciji in pozornosti, razkriva skriti svet izgubljenih tihih svetov. Tišino otroci vzljubijo, še preden se rodijo, ko bivajo izven hrupa, v toplem objemu maternice. Mariino delo se je vezalo tudi na vero. Kot katoličanka je to vključila v svojo metodo.